Slik følger Delta opp ny personvernlovgivning

Fra 20. juli 2018 gjelder ny lovgivning om behandling av personopplysninger i Norge. I den forbindelse har vi i Delta sammenstilt våre vilkår for medlemskap og oppdatert vår personvernerklæring.

Alle medlemmer som pr. 25. juni var registrert med riktig e-post mottok i løpet av uke 26 en e-post hvor vi informerte om dette. Medlemmer som ikke var  registrert med e-post fikk isteden en sms. I denne utsendelsen fikk medlemmene også  mulighet til å samtykke til at Gjensidige kan kontakte dem direkte.

Har du ikke mottatt e-post eller sms med mulighet for å registrere samtykker? Ta kontakt med Delta Direkte for å få det tilsendt på ny.

Vi arbeider nå videre med å tilpasse og utarbeide våre rutiner. Medlemmer og tillitsvalgte vil  løpende bli oppdatert om oppdateringer som har konsekvenser for ditt medlemskap i Delta. Tillitsvalgte vil få informasjon og retningslinjer for sitt arbeid med medlemsoppfølging og personopplysninger.

Les mer om ny personvernlovgivning:

Dine samtykker

I forbindelse med innføring av nye personvernregler har vi utviklet og vil videreutvikle  våre løsninger i tråd med nye krav. Blant annet  innhenter vi nå direkte samtykke til at vår samarbeidspartner på forsikringer og banktjenester kan innhente opplysninger om ditt medlemskap og kontakte deg.

Inntil nye løsninger ferdige ber vi deg å kontakte oss når du har spørsmål om dine samtykker. Du kan når som helst endre eller trekke tilbake dine samtykker. Det gjør du ved å ta kontakt med Delta Direkte.

Har du spørsmål om hvordan Delta behandler personopplysninger?

Ta kontakt med Delta Direkte.

Telefon: 02125
E-post: direkte@delta.no