Ambulansefilm treffer publikum

Ambulanseforbundet i Delta publiserte mandag en informasjonsvideo på Facebook. Den har gjort stor suksess på nettet. - Vi har fått veldig mange hyggelige henvendelser, både fra medlemmer og andre, sier leder Ola Yttre.

Etter at videofilmen ble publisert på Facebook 30. november har den nådd ut til nesten 86 000 personer, og filmen er startet mer 28.000 ganger. Ola Yttre mener at filmen er med på å gjøre forbundet mer synlig. Ambulanseforbundet byttet nylig navn fra AMPY til Ambulanseforbundet i Delta. Å lage en video som viser identiteten til forbundet et ledd i synliggjøringen.

Se filmen (saken fortsetter under filmen)

Vil nå de unge

- Vi ønsker å tiltrekke oss yngre medlemmer, og da er det viktig å nå ut til de. Med denne videoen får vi vist oss fram på en god måte og synliggjort hvordan vi jobber og hvordan vi samarbeider med andre etater og hvem vi er. Vi får vist fram identiteten vår, sier Yttre.

I filmen forteller Yttre om en dramatisk hendelse på jobb. Et redningsoppdrag etter trafikkulykke hvor tre ungdommer var involvert.

Han har også fått gode tilbakemeldinger på navnet Ambulanseforbundet i Delta.

- Vi skal være det naturlige valget for alle som jobber med prehospitale tjenester. Da står vi sterkest når det gjelder å påvirke politiske myndigheter og deres beslutninger, sier Yttre, og har god tro på medlemsvekst i forbundet framover.