Dette kan administrativt personell bidra med i helse- og omsorgstjenestene

Delta organiserer både ledere og administrativt støttepersonell innen arbeidsområder som personal, økonomi, lønn og regnskap, dokumentsenter, servicekontor og skolekontor.
Delta organiserer både ledere og administrativt personell innen arbeidsområder som personal, økonomi, lønn og regnskap, dokumentsenter også videre.
Økt bruk av administrativt støttepersonell er viktig i helsetjenesten og avlaster annet personell slik at de kan bruke sin fagkompetanse. Kompetent personell som ivaretar administrative oppgaver, gir lederne mer tid til å utøve ledelse.
Det er også slik at god økonomikontroll er en forutsetning for moderne og effektiv ledelse av offentlige tjenester.
Kvalifiserte regnskapsmedarbeidere som holder orden på økonomien og god kompetanse på lønn- og personalpolitikk bidrar til godt arbeidsmiljø. Det å ha god kompetanse på dokumentkontroll og service er en forutsetning for kvalitet i tjenestene.
Fem gode råd fra yrkesorganisasjonen Administrasjon og ledelse i Delta
- Ledere i helsetjenesten har mange tidkrevende administrative oppgaver i tillegg til lederrollen. God tilgang på administrativt støttepersonell gir tid til ledelse.
- God økonomikontroll er en forutsetning for moderne og effektiv ledelse av offentlige tjenester. Bruk kvalifiserte regnskapsmedarbeidere til å holde orden på økonomien!
- Sats på administrativt personell og gi dem rom til å bruke sin kompetanse. Dette vil også komme andre yrkesgrupper til gode som da kan fokusere på å få brukt sin fagkompetanse
- God kompetanse på lønn og personalpolitikk gir godt arbeidsmiljø – sats på utvikling av godt lederskap og medarbeiderskap.
- Saksbehandlere og førstelinjetjenesten må gis gode rammevilkår. Det er en forutsetning for god dokumenthåndtering, etterprøvbarhet og god kvalitet i helsetjenesten.