Disse utvikler det faglige tilbudet innen administrasjon og ledelse

Ni medlemmer fra ulike felt og administrative stillinger har nå fått ansvar for ivareta Administrasjon og ledelses tilbud innen utdanning, kurs, seminar og konferanser.
Ni medlemmer fra ulike felt og administrative stillinger har nå fått ansvar for ivareta Administrasjon og ledelses tilbud innen utdanning, kurs, seminar og konferanser. Foto: Gunhild Lervåg

Ni medlemmer er plukket ut til for å utvikle kurs, konferanser, seminarer og studietilbud for medlemmene i Administrasjon og ledelse i Delta. De skal også være det faglige bindeleddet mellom medlemmene og styret.

Mange har vært interessert i å bidra i  «Kompetansesenteret» i Administrasjon og ledelse. Ni medlemmer fra ulike felt og administrative stillinger har nå ansvar for ivareta Administrasjon og ledelses tilbud innen utdanning, kurs, seminar og konferanser. De skal også være faglig høringsinstans før styret og skal være det faglige bindeleddet mellom medlemmene og styret.

«Kompetansesenteret» møtes to ganger i året.

Oppgaver for kompetansesenteret:

  • Utvikle kurs, seminarer, konferanse, studietilbud osv.
  • Finne forelesere
  • Medlemskontakt, medlemspleie og synliggjøring
  • Svare på høringer
  • Utføre oppgave for og sammen med styret

Ta gjerne kontakt

Har du innspill, forslag eller ønsker til kurs eller konferanser? Send e-post til kompetansesenterets teamleder Kari Myhre.

Medlemmene i kompetansesenteret

Roy Ove Kvernenes
Økonomisjef i Sauda kommune

- Jeg ønsker flere kurs og konferanser innenfor økonomi, regnskap, innkreving, skatt og budsjett. Dette er viktig for å heve kompetansen til dem som jobber med dette og for å gjøre deres hverdag mer interessant og kanskje for å se muligheter for å øke effektiviteten.

Det er viktig at vi har arenaer som holder oss oppdatert på de endringer som skjer i lover og forskrifter og ikke minst hva konsekvensene av dette er.

Lise Løvaas
Økonomikonsulent i Helse, sosial og omsorg i Drammen kommune

Jeg er først og fremst interessert i alt som har med økonomi, regnskap og budsjett å gjøre. Jeg går selv på høyskole, er i gang med siste året for å få en bachelor i regnskap og revisjon

Selv er jeg også interessert i kurs om gode arbeidsverktøy. Jeg kunne også tenke meg et kurs i presentasjonsteknikk. Jeg kan aldri lære nok! Kurs er grunnen til at jeg ble medlem i Delta.

Annveig Stene
Innkjøpsrådgiver, Enhet Økonomi, Avdeling Innkjøp, Halden kommune

- Jeg ønsker å få til gode kurs og studietilbud for dem som jobber i rådmannens stab, støttefunksjoner og andre medlemmer i Administrasjon og ledelse. Jeg ønsker økt fokus på disse fagområdene og yrkesgruppene.

Rune Lavergren
Saksbehandler, Skatteoppkrever Sandefjord kommune

- Jeg savner et kurs i hvordan ta seg av personer som er ustabile. Faglige kurs får jeg gjennom jobb allerede, men vi trenger å lære mer om hvordan vi skal møte ustabile personer.

Rune Hanssen
Konsulent, Kultur og idrett, Tromsø kommune

- Vi trenger oppdateringskurs i HMS, regnskap prosjektledelse, excel, office generelt, arbeidsrett og skatterett. Oppfriskningskurs er det nesten ingen som tilbyr, men det er bruk for det. Det er viktig med kompetanseheving i kommunene.

Kari Myhre
Fagleder Trondheim byarkiv i Trondheim kommune

- Jeg har behov for kurs, helst studiepoeng, innen personalledelse, juss (rettsvitenskap) og administrasjon og ledelse generelt.

Kari Askeland
Sosialkurator, Nav Sosiale tjenester, Os kommune

- Kommunikasjon både på arbeidsplassen og med klientene og brukere er viktige tema.

Anita Engan
Seniorrådgiver, enhet for økonomi og eiendom, Domstoladministrasjonen

- Jeg er opptatt av at vi må holde oss oppdater på den teknologiske utviklingen. Jeg jobber med konferansen «Digital hverdag» og synes det er engasjerende og morsomt å jobbe med.

Astrid Merethe Ronesen
Avdelingsleder og hotellsjef for pasienthotellene ved Universitetssykehuset Nord-Norge HF

- Jeg savner kurs i retorikk og kommunikasjon – gode presentasjonsverktøy – for å bli bedre og tryggere foredragsholder. Det er ikke bare viktig for ledere, men for alle ansatte. BI-kursene som finnes blir dyre.

Ellers savner jeg mer fokus på service i helsesektoren. Service og omsorg er viktig! Det har vært mye fokus på ansattes retter, men hva med plikter? Jeg er også opptatt av arbeidsglede, humør, etikk og moral.

Gjennom kompetansesenteret ønsker jeg å bidra til kompetanseheving for medlemmer. Det er også en mulighet til å få flere medlemmer i Delta. Kursene er med på å få flere til å melde seg inn.